Veelgestelde vragen




  • Algemene vragen
    • Zijn jullie de hele dag geopend?

      Ja. De praktijk is geopend van 08.00-17.00u

    • Heeft de huisarts een telefonisch spreekuur?

      Nee. Wel is het mogelijk om, na overleg met de assistente, een afspraak te maken dat de huisarts u terugbelt om uw korte vraag te beantwoorden.

    • U heeft een dagelijks patiëntenoverleg om 10.00u. Wat houdt dit in?

      Dagelijks hebben de assistentes een overleg met de huisarts om vragen te stellen over patiënten die zij gesproken hebben. Ook kunnen zij op dat moment vragen aan de arts voorleggen die patiënten hebben gesteld en waar de assistente niet direct antwoord op heeft. Dit overleg is nodig om goede en passende zorg te kunnen verlenen en zaken correct en medisch verantwoord af te handelen.

    • Waarom heeft de assistente alleen in de middag een spreekuur?

      Helaas is er wegens de werkzaamheden (te denken aan recepten, visites, telefoon beantwoorden) die 's morgen verricht moeten worden geen tijd om een ochtendspreekuur te houden. Tevens is er in de ochtend geen ruimte voor de assistente beschikbaar. Om deze redenen vindt het assistentespreekuur in de middag plaats.

    • Moet ik voor het assistente-spreekuur een afspraak maken?

      Ja. De assistentes hebben gemiddeld 60 consulten per week, die allen in de middag gepland worden. U begrijpt dat deze hoeveelheid efficiënt moet worden ingedeeld. Om die reden wordt u ook gevraagd waarvoor u een afspraak maakt, zodat de assistente kan inschatten hoeveel tijd er voor de afspraak nodig is. Tevens kan de assistente zich zo op uw komst voorbereiden en eventuele benodigheden vast klaarleggen voor zij u binnen roept.

    • Waarom kan ik niet meer "in de toekomst" en afspraak maken?

      In het verleden was het mogelijk om een afspraak in de toekomst te plannen. Het nadeel van dit afsprakensysteem was dat de agenda's vaak erg vol stonden. Hierdoor was het voor ons vaak niet mogelijk een afspraak te bieden op de dag van uw keuze.Wanneer u nu belt tussen 08.00-10.00u krijgt u op dezelfde dag een afspraak bij de huisarts aangeboden.Wij starten iedere dag met een lege agenda om aan die vraag te kunnen voldoen. Om de agenda leeg te houden kunnen er geen afspraken in de toekomst gepland worden. Zouden wij dit wel doen, dan is het niet meer mogelijk om patienten dezelfde dag een afspraak aan te bieden.Met dit systeem is er geen sprake meer van een wachttijd voor u bij de huisarts terecht kunt en bent u vrij zelf te kiezen wanneer u naar de huisarts wilt/kunt.

  • Recepten
    • Ik kom er net achter dat mijn medicijnen op zijn? Hoe kan ik ze alsnog bestellen?

      Indien u vóór 10.00u 's morgens heeft ontdekt dat uw medicijnen op zijn en u heeft op diezelfde dag nog een recept nodig, dan kunt u gewoon de receptenlijn bellen en inspreken wat u nodig heeft. Als u erbij vermeldt dat het SPOED is, dan zorgen wij in samenwerking met de apotheek ervoor dat uw recept na 16.00u dezelfde dag nog klaar ligt bij de apotheek.

      Indien u er na 10.00u ontdekt dat uw medicatie op is, dient u de assistente te bellen.